Case Study
Kuva
Teal Background + Teal Disk representing many services.

Täyden palvelun ratkaisuja globaalin kaupan tueksi

Tässä asiakascasessa kerromme, miten Customs Support tarjoaa olemassa olevalle asiakkaalleen Euroopan laajuisia, kokonaisvaltaisia ratkaisuja laajoihin kansainvälisen kaupan toimintoihinsa.

Asiakkaamme on IT-alalla toimiva logistiikkatoimittaja, jolla on Euroopan pääkonttori Delftissä (Alankomaat), Euroopan jakelukeskus Tilburgissa ja Korealainen asiakaskunta Euroopan elektroniikkasektorilla.

Miten autamme tätä asiakasta vastaamaan monimutkaisiin vaatimuksiin EU-rajat ylittävässä kaupassa?
  • Varasto: hoidamme tullivaraston kirjanpitoa (in-ja outbound) paikan päällä Tilburgissa ja olemme hakeneet sekä ylläpidämme tarvittavia lupia tullivarastoa varten. Asiantuntijamme voivat auttaa yrityksiä perustamaan tullivaraston avustamalla erityislupien pyytämisessä
  • STT: Toteutamme tavaroiden luokittelun ja hakemukset sitovaa tariffitietoa varten. Sitovaa tariffitietoa koskeva päätös on kirjallinen päätös tuotteidesi nimikeluokituksesta. Se ei ole lakisääteinen vaatimus tulli-ilmoittaessa, mutta se antaa varmuuden siitä, että tavaroillasi on oikea tavaranimike. Tämä on tärkeää etenkin sellaisten tuotteiden kanssa, joita on haasteellista luokitella tai on tärkeää, että siitä käytetään tiettyä, oikeaa tullinimikettä jolla on esimerkiksi eri tullitaso kuin toisella.

  • AEO: Tarjoamme opastusta ja koulutusta AEO-vaatimuksiin liittyen. AEO-tunnustus (Authorised Economic Operator) on ollut käytössä jo yli kymmenen vuotta. Koska vaatimustenmukaisten ja turvallisten kauppakäytäntöjen vastuullisuus on yhä tärkeämpää, AEO-status voi tarjota organisaatiollesi useita etuja, kuten tunnustuksen turvallisena kumppanina toimitusketjussa.

  • Brexitin toimintasuunnitelma: annoimme neuvoja Brexitin varautumisen suunnitelmasta. Brexit-konsulttimme opastivat yrityksiä Brexitin monimutkaisuuden läpi ja edelleen Britannian muuttuvissa tullausasioissa.

Mitä tämä kaikki tarkoittaa asiakkaalle?
  • Customs Support toimii heidän ulkopuolisena tulliasioinnin kumppaninaan ja sijoittaa yritykseen asiantuntijahenkilöstöä tukemaan, kouluttamaan, toteuttamaan ja neuvomaan.

  • Tullimääräysten ja tullivarastojen hallinnointiin liittyvän erityisasiantuntemuksen saaminen organisaatioon ulkoistetun toiminnon kautta.

  • Räätälöidyt rajapintayhteydet (EDI), jotka tukevat sujuvia prosesseja myös tulliasioinnin tulevaisuuden skenaarioissa. 

  • AEO-sertifiointi, joka pitää yrityksen sisäiset tulliprosessit hallinnassa ja ylläpitää asiakkaiden luottamusta jatkuvasti muuttuvassa kansainvälisten toimitusketjujen maailmassa.

  • Mahdollisten uusien asiakkaiden onboard on sujuvaa näiden tekijöiden ansiosta.

  • Kokonaisvaltainen tuki EU:n ja Britannian paikallisilta Customs Support -osaajilta.

​​​​​​​Nopeus, vaatimustenmukaisuus, laatu, rehellisyys, vastuullisuus ja intohimo tulliprosessin digitalisointia kohtaan: Tämä projekti paransi asiakkaan globaalin kaupan prosesseja ja tarjosi asiakkaalle mahdollisuuden hyötyä paikallisesta asiantuntemuksesta, sekä usean maan kattavasta globaalista palvelusta yhden kumppanin kanssa.

Ota yhteys jo tänään:

Find out how we can help you today