Customs Support
Usein Kysytyt Kysymykset | UKK

Askarruttaako jokin asia Customs Supportiin, palveluihimme tai kenties siihen liittyen miten voimme auttaa juuri sinua? Löydät vastaukset yleisempiin kysymyksiin täältä.

Täyden palvelun asiantuntija kaikissa tullaukseen liittyvissä asioissa
Oikea-aikaiset ja sujuvat tullaukset innovatiivisten digitaalisten palvelujen avulla
Kattavat palvelut kaikilla Euroopan avainmarkkinoilla

Empowering Global Trade

Hei. Voimmeko auttaa?

Esko Holopainen
Esko Holopainen
Johtaja, tullipalvelut

UKK

Mikä on Customs Support?

Customs Support on neutraali kumppani tulliasioissa Euroopassa. Tarjoamme vahvan osaamisemme avulla tehokkaita ja digitaalisia tulliratkaisuja. Tiimimme neuvoo sinua mielellään. Olemme kumppanisi, kun etsit helppoutta EU-rajat ylittävän kaupan tullausvaatimuksiin.

Mitkä yritykset toimivat Customs Support-nimen alla?

Kasvamme jatkuvasti orgaanisesti sekä yritysostojen kautta. Kaikki Groupin yritykset toimivat Customs Support-nimellä. Täältä näet kaikki verkostoomme liitetyt yritykset.

Onko Customs Support AEO-sertifioitu?

Kyllä, olemme AEO-serttifioitu. Asiakkaanamme hyödyt siitä monella tapaa: AEO-statuksen omaavat toimijat voivat anoa yksinkertaistettuja menettelyitä ja siten hyötyä tehokkaammista ja luotettavammista tullausprosesseista. Olemme läheisessä yhteistyössä tulliviranomaisten kanssa, sekä meillä on keskusteluyhteys josta hyödymme erilaisissa erityiskysymyksissä. Osana AEO-statusta toimintaamme arvioidaan säännöllisin väliajoin.

Missä maissa Customs Support toimii?

Teemme tullauksia 13 Euroopan maassa: Alankomaat, Saksa, Belgia, Ranska, Puola, Yhdistynyt kuningaskunta, Irlanti, Italia, Espanja, Sveitsi, Ruotsi, Norja ja Suomi. Laajan kumppaniverkostomme mahdollistamana pystymme tarjoamaan palveluita myös muihin maihin. Asiakkaamme tulevat eri puolilta maailmaa. Ota yhteyttä paikalliseen Customs Supportiin.

Ketkä ovat Customs Supportin kumppaneita?

Meillä on vahvat suhteet avaintoimijoihin alalla. Rakennamme kumppanuuksia asiakkaidemme kanssa, mutta sen lisäksi pidämme yllä suhteita viranomaisiin ja vaikutamme alan kehitykseen muun muassa SHLL:n Tullausjaostossa.

Mitä kansainvälisen kaupan dokumentaatiopalveluita Customs Support tarjoaa?

Customs Support tarjoaa kattavasti tuontiin, vientiin ja passituksiin liittyvät viranomaisilmoitukset ja asiakirjat.

Mitä konsultointipalveluita Customs Support tarjoaa?

Asiantuntijapalvelumme kattavat tarpeet AEO-sertifioinnista, compliance-hallintaan, tulliasioinnin pikatarkastus Quick Scaniin, tullilupien hankintaan ja toimitusketjun optimointiin tulliasioinnin näkökulmasta. Teemme tulliasioinnin auditointeja sekä koulutamme räätälöityjä kokonaisuuksia.

Millaisia turvallisuuspalveluita Customs Support tarjoaa?

Customs Support tarjoaa valikoiman turvallisuuteen liittyviä palveluita Alankomaissa. Palvelut kattavat riskianalyysit ja vaarallisten kaasujen käsittelyt ja poistot suljetuissa tiloista, kuten kontit, varastotilat, tai muut vastaavat huonosti ilmastoidut tilat. Koulutamme ja konsultoimme samoilla alueilla. Alankomaissa tarjoamme myös konttidepot-palvelua.

Onko olemassa toimeksiantoja, jotka eivät kuulu Customs Supportin palveluiden piiriin?

Emme tarjoa tullipalveluitamme tupakkatuotteille (tai tupakkaan liittyville tuotteille), aseille ja ampumatarvikkeille sekä ilokaasulle. Älä epäröi ottaa yhteyttä asiantuntijoihimme siitä, miten voimme parhaiten tukea sinua.

Miten Customs Support tekee yhteistyötä huolitsijoiden kanssa?

Rahdinkuljettajat löytävät Customs Supportista riippumattoman tullikumppanin, jolla on ajantasainen tietämys ja perusteellinen tuonti- ja vientitietämys. Analysoimme logistiikkavirrat, teemme tullaukset ulkoistettuna ja tarjoamme räätälöityjä neuvoja. Yli 30 000 asiakkaamme kautta, saatamme jo tuntea heidän asiakkaansa, mikä voi nopeuttaa tulli-ilmoitusten käsittelyä.

Miten Customs Support voi auttaa monikansallisia yrityksiä?

Suurena ja riippumattomana digitaalisena tullikumppanina olemme läsnä Euroopassa ja paikallisesti. Lähes 2000 asiantuntijaamme tarjoavat asiantuntevaa neuvoa ja voivat neuvoa kansainvälisesti toimivia yrityksiä tullitoiminnoissaan.

Miten Customs Support voi auttaa suuria tavaranhaltijoita (maahantuojia tai viejiä)?

Digitaalinen lähestymistapamme hyödyttää suuren volyymin tuojia tai viejiä, sillä voimme automatisoida heidän toimitusketjunsa tulliosuuden, jolloin tulli-ilmoitukset hoidetaan hallitusti ja keskitetysti. Näin heidän toimitusketjunsa voi toimia jatkuvasti, ilman turhia keskeytyksiä. Teemme tullauksesta helppoa.

Miten tullituki voi auttaa pieniä yrityksiä, jotka kuljettavat tavaroitaan Euroopan sisällä?

Asiantuntijamme tarjoavat yrityksille paikallistuntemusta yli 100 Euroopan paikassa, EUssa, Norjassa, Sveitsissä ja Iso-Britanniassa. Ajantasainen tietämys tullisäännöksistä ja yli 20 vuoden kokemus auttavat yrityksiä ilmoittamaan EU-rajat ylittävät tavaransa parhaalla mahdollisella tavalla.

Mistä löydän tarvittava asiakirjat?

Meidät tunnetaan digitaalisena tullikumppaninasi. Helpottaaksemme asiointia kanssamme, julkaisimme oleellisimmat tarvittavat asiakirjat verkkosivustollamme. Löydät kaikki asiakirjat verkkosivuiltamme, lataukset-osiosta.

Mistä löydän viimeisimmät tulliuutiset ja -päivitykset?

Jaamme päivityksiä usein ja säännöllisesti asiakkaillemme. Seuraa viimeisimpiä uutisia uutishuoneestamme tai tilaa uutiskirjeemme.

Mitä tietoja tarvitsette pyyntöni käsittelemiseksi?

Tarvitsemme yleisimmin seuraavat tiedot ja asiakirjat:

- Yrityksen tiedot (nimi, osoite, puhelin, yhteyshenkilö).
- Selvitys selvitettävistä tavaroista
- Kauppalasku
- Pakkausluettelo
- Kuljetustiedot
- Alkuperätodistukset (tarvittaessa)

Hyödykkeen tyypistä ja vienti- ja tuontimaan sijainnista riippuen voidaan tarvita muita asiakirjoja. Tämä voi johtua luvanvaraisuus-, etuuskohtelu- tai kiintiösyistä.

Miten voin ottaa yhteyttä Customs Supportiin?

Voit ottaa yhteyttä tulliasiantuntijoihimme milloin tahansa kaikissa tulliasioissa, ja me varmistamme, että otamme sinuun yhteyttä ajoissa. Meidät saa kiinni mm. yhteydenottolomakkeemme kautta tai puhelimitse.

Miten voin olla yhteydessä tullaajaan?

Voit olla yhteydessä tullaaja-asiantuntijoihimme puhelimitse, sähköpostitse tai sähköisen portaalimme kautta. On tärkeää, että pidät meidät ajan tasalla kaikista lähetyksiisi kohdistuvista muutoksista ja tiedoista.